Asgari Ücret Tespit Komisyonu, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nda yarın ilk toplantısını gerçekleştirecek. Ancak işçi kesimini temsilen komisyona katılması beklenen Türk-İş, toplantıya dahil olmayacağını açıkladı.
Komisyon üyelerine toplantı davetiyesi geçen hafta resmi yazıyla iletilirken, Bakan Vedat Işıkhan’ın Türk-İş Başkanı Ergün Atalay ile yaptığı görüşmeye rağmen taraflar arasında resmi bir temas kurulmadı.
Bir Türk-İş yetkilisi, sürece ilişkin yaptığı değerlendirmede zamanın daraldığını vurgulayarak, “Düzenleme yapılacaktı, biz yeniden değerlendirecektik. Ancak adım atılmadı. Bu saatten sonra masaya oturmayız” ifadelerini kullandı.
Türk-İş Genel Başkanı Ergün Atalay da dün akşam katıldığı TİSK etkinliğinde, komisyon toplantısına katılıp katılmayacaklarına ilişkin soruya, “Ben aynı noktadayım. Henüz bir düzenleme yapılmadı, bu saatten sonra da zor görünüyor” yanıtını verdi.
Komisyonun yarınki toplantısında sürecin işleyişine dair takvim belirlenecek. Sonraki görüşmelerde ise tarafların beklentileri ve ekonomik veriler masaya yatırılacak.
Asgari Ücret Tespit Komisyonu, bakanlık, işveren ve işçi temsilcilerinden 5'er üye olmak üzere 15 üyeden oluşuyor. Kararlar oy çokluğu ile alınıyor. Bakanlığın belirlediği üyelerden birinin başkanlık ettiği komisyon, en az 10 üyenin katılımıyla toplanıp oy çokluğuyla karar veriyor. Oyların eşitliği halinde ise başkanın bulunduğu tarafın çoğunluğu sağladığı kabul ediliyor.
Bu noktada sendika ve konfederasyonların uzun süredir dile getirdiği temel eleştirilerden biri, komisyonun mevcut yapısının işçiyi yeterince temsil etmediği yönünde. İşçi tarafının görüşü, kararların oy çokluğuyla değil, uzlaşı ile alınması.
Yeni asgari ücretin 31 Aralık tarihine kadar belirlenmesi ve kamuoyuyla paylaşılması hedefleniyor. Belirlenecek yeni ücret, 1 Ocak 2026 itibarıyla yürürlüğe girecek.
Asgari ücret, halen bir işçi için aylık brüt 26 bin 5 lira 50 kuruş, kesintiler düştüğünde net 22 bin 104 lira 67 kuruş olarak uygulanıyor.
Asgari ücretin işverene toplam maliyeti bir işçi için 30 bin 621 lira 48 kuruş. Bunun 26 bin 5 lira 50 kuruşunu brüt asgari ücret, 4 bin 95 lira 87 kuruşunu sosyal güvenlik primi, 520 lira 11 kuruşunu işveren işsizlik sigorta fonu oluşturuyor.
NEFES
Çanakkale’nin Gelibolu ilçesinde yanan alanlar dronla görüntülendi8 izlenme
Ünlü Sinema Oyuncumuz Filiz Akın22 izlenme
Ferdi Zeyrek vefatının 1. yılında anıldı6 izlenme
Olay, Elazığ’ın Karakoçan ilçesinde meydana geldi63 izlenme
Sevilen dizinin fişi çekildi66 izlenme
“NE ZARARI VAR Kİ” DEMEYİN19 izlenme
Mahkemede 1 milyon euro sorusu! Hasan İmamoğlu'nun ifadesi ortaya çıktı! 'Babasıyım diye...'5 izlenme
Denizli'deki yangından şoke eden görüntüler! Yangını o büyüttü, kimse engel olamadı3 izlenme
Bülent Arınç'tan Murat Çalık çağrısı: "Cumhurbaşkanımızın yetkisini kullanmasından başka yol kalmamaktadır"
Sera Kadıgil MESEM'lerde ölen çocukları hatırlatınca, Yusuf Tekin apar topar Komisyon toplantısını terk etti!
Şehzadeler Belediye Başkanı Gülşah Durbay tedavi gördüğü Manisa Şehir Hastanesi'nde hayatını kaybetti
Eski Emniyet Müdürü’nden Avukat Mehmet Yıldırım hakkında suç duyurusu: “Beni yalan beyana ve iftira suçuna zorladı”